Daugumai statybose vienaip ar kitaip su kažkuo nepasiseka. Tai meistrai broko pridaro. Tai prekė nekokybiška. Tai pardavėjai nemaloniai (ne)bendrauja. Tai užsakymas vėluoja. Mums du paskutiniai variantai papuolė. Dar tėvukas kartais pajuokaudavo, kad per sklandžiai čia tos statybos einasi. Bet apie viską nuo pradžių.
Kaip ir visiems naujakuriams ankščiau ar vėliau prireikia vidaus durų. Mums irgi atsibodo, kad nei užuolaidų nei durų į tualetą nėra, o langai tai vitrininiai… Ir nesvarbu, kad duris užsakinėjome kai dar ši problema nebuvo aktuali.
Apie durų pasirinkimą
Durų norėjome nematomų arba kitaip tariant – be apvado. D tokias nupiešė, P pritarė. Durys pas mus standartinių matmenų. Biudžetą buvome nusimatę apie 400 Eur durims. Taip pat žiūrėjau, kad bent jau specifikacijoje būtų geras atsparumas drėgmei. Dėl biudžeto greitai atkrito visokie prabangių durų gamintojai ir apsistojome ties trimis:
- Baltarusiškos – gera kaina, bet negruntuotos, taip pat neaiškus atsparumas drėgmei. Daugmaž „montuoja žmonės vonios kambariuose ir nesiskundžia”. Viskas vyko dar prieš dėdės vovos istorijos pamokas, ir net dėdės batkos efektyvius pasivaikščiojimus su Kalašnikovu, todėl moralinės vertybės nebuvo aktualios.
- Lenkiškos – kaina tiesiai į mūsų biudžetą. Durys nugruntuotos, atsparumas drėgmei berods 70%.
- Itališkos – kaina truputį virš biudžeto, gruntuotos. Atsparumas drėgmei jei ne toks pats kaip lenkiškų, tai tada 60%.
Išsirinkome lenkiškas duris, kuriomis prekiavo tokia įmonė Primus NV veikianti po prekiniu ženklu/pavadinimu E-durys.
Apie pačias duris
Pačiomis durimis nesiskundžiame, joks brokas neišlindo. Sumontavo gražiai. Durų dar nenusidažėme, bet planuojame tai padaryti greitu laiku.
Durų pirkimas
Jei atrodo, kad viskas gerai, tai dabar papasakosiu, kas su šiuo pardavėju buvo negerai. Kaip ir derėtų, pasidomėjome keliais salonais, pasižiūrėjome kelis skirtingus variantus. Atsiliepimus, deja, praleidome pro pirštus. O be reikalo. Prasidėjus problemoms D nubėgo pasižiūrėt ką žmonės kalba. Mūsų „džiaugsmui” nieko doro ji ten nerado:
Iš karto „paspoilinsiu”, kad nors direktoriaus mes ir neieškojome, situacija atsiliepime yra labai arti to ir ką mes patyrėme.
Užsakymas
Kai kuriuos atsiliepimų tekstus užbraukau, kad nesikartotų vėliau ir labiau tiktų į kontekstą.
Būtent taip viskas ir buvo. 2021 Sausio 22 išsiunčiu užklausą. Dar tą pačią dieną gauvau atsakymą su preliminariu pasiūlymu. Truputį pabendraujam apie durų technines savybes, truputį pabendravom dar su kitais pardavėjais. Galutinai apsisprendę – vasario 10 kreipiamės su prašymu paruošti galutinį pasiūlymą. Vasario 11 gauname išankstinę sąskaitą, ją apmokame dar tą pačią dieną. Viskas kaip iš natų, atrašo momentaliai, bendrauja gražiai. Kaip tik tuo metu vyksta akcija (kuri gal visada ir vyko), kad apmokėjus užsakymą 100%, durys kainuos 400 Eur vietoje 500 Eur (berods). Akcijos mums patinka, tai „jamam” šitą „dylą”.
Durų laukimas
Papasakosiu kaip mes bandėm duris prisišaukti. Tai kadangi terminas buvo duotas 4-6 savaitės, tai mėnesiuką nieko neklibinom ir tiesiog laukėm. Nelabai tos durys mums tada dar ir degė, nes manėm kad iš anksti jau čia ir taip užsisakėm. Tokį pat terminą E-durys rašė ir savo svetainėje. Vėliau informacija vis gi pasikeitė, išsisaugoti nespėjau. Praėjus tam mėnesiui, paskambinome pasidomėti kas ir kaip. Tai kaip ir aprašyta atsiliepimuose, sakė po savaitės bus. Nieko blogo neįtardami palaukėme ir dvi. Ir tada vėl viskas pagal aprašymą. Tai neatsiliepia, tai vėl kitą savaitę. Mes ir keitėm taktikas. Tai D iš savo numerio paskambina, tai aš kelis kartus iš savo skambinu kol prisiskambinu. Bandėm ir emailu užklausinėt. Kartą pažadėjo, kad iki Velykų jau bus. Nebuvo.
Vieną kartą jie į savo instagramo paskyrą įsikėlė tokį įrašą:
Tada D jau supyko. Čiupo savo ale influencerės paskyrą, ir tiesiai šviesiai parašė žinutę su prašymu papasakoti kaip mūsų užsakymas laikosi, jei jau toks svarbus ryšys su klientais. D gavo riebų SEEN, bet emailą vis tik atsiuntė:
Deja neįvyko tą savaitę joks montavimas. Praėjo dar dvi savaitės, į emailus nieko neatsako, vėl tradiciniai trys-keturi skambučiai į e-duris, kol pagaliau atsiliepia. Po sėkmingo skambučio atsako ir į emailą:
Spoilinu iškart, staktų niekas neatvežė ir nesumontavo nei ateinančią savaitę, nei ateinantį mėnesį. Dalykas kuris nedegė, pasidarė degantis, nes planavom susimontuoti duris iki plytelių klijavimo. Nepavyko. Pradėjom klijuoti grindis, tada jau ir mūsų plytelių meistras įsitraukė į šitą istoriją, kad ir jam darbų netrukdytų. Žmogus pats skambino mūsų durų ieškot. Dėkui jam. Tai staktas, jei nepameluosiu, gavom kažkada palei birželį. Bet su varčiom dar teko paskambinėti kai jau atrodydavo, kad seniai skambinom.
Durų gavimas
Pilnai varčias gavome tik liepos 23 dieną. Gavimas irgi nepraėjo sklandžiai. Atvežus varčias iš vairuotojo norėjau kažkokių popierių, kad tos durys man pristatytos (prekių perdavimo akto man reikėjo, bet apie tai vėliau). Vairuotojas rankom tik paskėsčiojo, sako su vadybininku bendrauk, aš nieko tau neturiu. Reikėjo nepriimti. Nu gerai, rašom/skambinam vadybininkui. Atostogauja. Skambinam į Kauno ofisą: nelabai suprato ko aš noriu, nieko niekad nedalina, ir suprask – niekam niekad nereikėjo jokių popierių. Tada paklausiau nuo kada garantiją skaičiuosim ir t.t. jei nėra jokių įrodymų apie pristatymą? Sako gal ir protingai kalbi, suorganizuosim. Bet tuom ir pasibaigė – užmiršo. Tada atgaivinau šią temą su Vilniaus ofisu. Lyg ir kažką žadėjo parašyti. Savaitės bėgo, niekas nieko neatsiuntė.
Prašome valstybės pagalbos su datom
Pamačius, kad pardavėjas gražiai komunikuoti nelinkęs, ir greičiausiai nesusikalbėsiu gražiuoju, telefonu pasikonsultuoju su VVTAT (Valstybinė Vartotojų Teisių Apsaugos Tarnyba) dėl to dokumentėlio pristatymo. Gaunu patikinimą, kad tokį privalo duoti. Padarau klaidą, kad nepasigilinu ko konkrečiai reikia.
Kaip ir pridera, pardavėjui nusiunčiama užklausa dėl norimo dokumento, aš šiuo atveju prašau garantinio talono su data. Telefonu nebesivarginu skambinti, nes reikia užklausti raštu. Kaip ir buvo galima tikėtis, niekas nesureagavo per 2 savaites, todėl pildome prašymą VVTAT. Kažkada Lietuvos investuoti pinigai į informacines sistemas atsiperka ir prašymo suformavimas ganėtinai paprastas ir intuityvus. Būtina pridėti visus turimus pirkimo čekius, sąskaitas, pirkimo-pardavimo sutartis. Jei nepridėsite – nieko baisaus, atsiųs emailą kur paprašys trūkstamos informacijos. Taip nutiko ir man. Stebėtinai greitai vartotojų teisės užklausia mūsų mylimo pardavėjo, kas čia vyksta, o jis į tą paklausimą tiesiai atsako ir man:
Nu gerai, žiūrim tą prisegtą sąskaitą faktūrą.
Niekaip nesutinku, kad duris jau turėjome vasario 28 dieną. Kad jau prieš visus apsikvailino, tai gražiai ir argumentuotai atsakau, kad čia kažkoks marazmas. Ginčas ties šita vieta baigiasi, nusileidžia ir pažada atsiųsti garantinį lapą su teisingomis datomis. Praeina beveik dvi savaitės, niekas nieko neatsiunčia, jau pradedu vėl klibinti dalykus pas vartotojų teises, ir dar po poros dienų ateina tas garantinis lapas. Uždarom šitą „bylą” pas vartotojų teises kaip išspręstą.
Ar viskas baigėsi? Aišku, kad ne!
Delspinigiai
P apie delspinigius svajojo dar tų metų pavasarį, kai jau sukapsėjo 6 savaitės. Tiesiog vieną rytą pabudau ir pradėjau skaičiuoti delspinigius, nes gal susisapnavo. D gali patvirtinti. Kodėl 6 savaitės?
Gal dar tą pačią dieną laisvesniu laiku pradedu domėtis kokie ten tie delspinigiai gaunasi. Aišku visos įsigijimo sąlygos yra pas juos internete. Randu 0.03% už pradelstą dieną nuo užsakymo dienos, arba grubiai apie eurą per dieną. Tada bandau susirasti kažkur labiau dokumentuotą pristatymo terminą. Ir tenka stipriai nusivilti.
Nuplaukė mano delspinigiai, pagalvoju tam kartui ir užmetu šitą reikalą. Bet pardavėjas ant tiek „feilina” ir nebendrauja, kad sugeba ir tas 75 dienas „pramazint”, tad skaičiavimas buvo atgaivintas. Iš tikrųjų galėjau iš kart prašyti tų delspinigių kartu su garantija, bet pagalvojau, kad jokio lapo neturiu apie pristatymą, tai „mažiau įtarimo” sukelsiu ir didesnį svorį vėliau turėsiu. D kartas nuo karto pakomentuoja kaip ji neturėtų kantrybės tiek „cackintis”. P kantrus.
Taigi vos tik gavau garantinį lapą, dar tą pačią dieną raštu (emailu) kreipiuosi į pardavėją, kad reiktų delspinigius išmokėti. Nurodau tik sąskaitą, tegu pasiskaičiuoja pats. Telefono net nesivarginu į rankas imti. Aišku dvi savaitės praeina – jokio atsakymo. Vėl pildom VVTAT formą, vėl papasakojam situaciją, prisegu ką turiu. Tada sako atsiųsk priėmimo-perdavimo aktą (čia tas dokumentas kurio turėjau prašyti). Paaiškinu situaciją kas ir kaip, viskas tinka ir tada seka ilga tyla iki kitų metų. Vieną dieną gaunu emailą:
Niekas nebandė su manim susisiekti tai taip ir perduodu. Ir dar po kelių dienų pareina atsakymai iš VVTAT su paklode (keli puslapiai) visokių teisės aktų pagal kuriuos pardavėjas turi išmokėti tuo delspinigius, truputį pakoreguoja mano prašomą delspinigių sumą, nes galimai apsirikau kažkur su dienom. Vietoj 84,80EUR patikslina į 82,87. Kas svarbiausia – gaunu vykdomajį dokumentą, kas reiškia, kad pardavėjas sufeilino. Dabar laukiam mėnesį, nes pardavėjas gali apskųsti šitą sprendimą teismui. Aišku gali ir sumokėti man tuos delspinigius. Nepasinaudoja nei viena iš galimybių.
Antstoliai
Vykdomasis dokumentas kaip VVTAT teigia, leidžia ne teisminiu būdu kreiptis į antstolius. Tą ir belieka daryti šioje metus besitęsiančioje istorijoje. Yra toks portalas https://www.antstoliai.lt kur mūsų valstybė investavo dar pinigų sukurti visokias informacines sistemas. Galėčiau pasakyti, kad ir čia viskas pakankamai intuityviai ir paprastai. Supildai formą, kontaktinius duomenis, rekvizitus, norimą sumą ir vykdomąjį dokumentą ir belieka laukti. Pirmą kartą atmetė, nes kažkodėl pasiėmė antstolis iš Kaišiadorių, teko užsipildyti dar kartą. Tada jau viskas gerai, susiekė anststolis paprašė 25 Eur, kad galėtų pradėti vykdymą. Čia yra normali praktika, tuos pinigus vėliau grąžina jei sėkmingai pavyksta atgauti pinigus, arba turbūt negrąžina jei nepavyksta. Susimoku tuos 25 europietiškus ir laukiam. Panagrinėjus detaliau, radau kad E-durims šitas reikalas kainuos ~200 Eur (čia jau su visais anstolio priedais).
Šventė įvyksta 2022-03-18 ir šitą reikalą pagaliau uždarome:
Pabaigai
- Kartais produktą, dėl kurio kokybės gal ir nėra klausimų, sugadina bloga pardavėjo komunikacija. Na šiuo atveju jos nebuvimas.
- Ir jei kam nors kyla klausimų ar vertėjo tiek kovoti dėl nepilnų 90 Eur, tai vertėjo. Pilnas kuro bakas vis gi. Dar jei netyčia kažkas paskaitęs pasielgs taip pat, yra šansų, kad gal ir pardavėjas susimąstys. Arba ne. O šiaip procedūra nėra tokia sudėtinga, kaip gal atrodytų iš šono.
- Kad ir kokia gera prekė būtų bebuvus, turbūt sunkiai apsiverstų liežuvis pasakyti, kad buvo verta laukti. Kitaip tariant E-durys (Primus NV) nerekomenduojame.
- Visai baika, kad D savo ale influencerės instagrame irgi trumpai užsiminė, kad būtinai reikia skaityt atsiliepimus apie įmones. E-durų konkrečiai neįvardino, nes tuo metu dar su jais kapojomės, bet komentatoriai patys iš istorijos atspėjo, kas per vieni aprašomi.
2022-04-15 - 9:06
Šaunuoliai, čia ne vien ta suma aktuali, tačiau pats principo reikalas, kad tokie „pardavėjai” pradėtų suprasti, kad gana mulkinti pirkėjus.
2022-05-06 - 9:56
Offtopic – kas cia per mobilus? 🙂
2022-05-09 - 10:59
Xiaomi Mi 8 su Pixel Experience ROM. Oficialiai Xiaomi nebeleidžia updeitų jau kuris laikas šitam modeliui. Tai šitas ROM’as vis dar leidžia turėti naujausią androidą, o ir veikia labai stabiliai ir baterija gerai laiko ir visas UI kaip ant Google Pixel telefonų.
https://download.pixelexperience.org/
2023-02-07 - 16:09
„Syncthing is runing – 1h“ 🙂
Išsami instrukcija, kaip elgtis su „nedraugiškais” pardavėjais :D.
2023-02-17 - 11:47
heh, skaiciau laukdamas atomazgos, as irgi turiu patirties su lauko durimis, tik kolkas nera tvirto tasko cia padeta.
kazkada pries karantina uzsakiau lauko duris, turejo ilgiau uztrukt laukimas, bet savaite iki karantino paskambino, kad jau turi ir gali montuot.
Kadangi keiciau jau esancias duris, pries uzsakant atvyko ju meistras issimatuoti ir suderinti dalyku. Issimatavo, dar emailu patvirtinau, kad suziurekit matmenis , kad nebutu, kad kazkur truksta. Ateina diena x, atvaziuoja meistreliai, isgriauna man senas duris (lauke ~0laipsniu), atsinesa naujas duris, ir ups, truksta berods 4cm aukscio (cia gal mano beda kad nepamatavau pries griaunant senas).
Ta pacia diena informuoju, pardaveja, del situacijos, ir pats pasiulau sprendimo buda, jie padaro duru teksturos ir spalvos apvada virš duru ir taip issprendziam bedas, jie pasiulo susimoket likuti uz duris (tuo metu buvo tik avansas maziau nei 50%), as pasiulau apmoket po pilnu darbu padarymo. Prasidejo karantinai, ir pusantru metu daugiau ziniu is ju nebuvo, net galvojau, kad gal bankrutavo. Po pusantu metu jie apsiziurejo, kad ne pilnai apmoketa saskaita, as ju paklausiau ar jie neapsiziurejo, kad jie ne pilnai ivykde savo darbus? 🙂 jie kelis kart zadejo kad jau ryt galim, kad uz savaites galim, bet taip niekad niekas nei paskambino nei atvyko. po kazkelinto „atsibudimo” parasiau jiem, kad laikytu nesumoketa suma kaip kompensacija uz mano patirti ir patvirtintu kad mes vienas kitam nieko neskolingi. Pasiuliau, kad ju direktorius su manim susisiektu, dar uzsiminiau, kad galiu savo bloge nusviesti visa patirti. Pazadejo susisiekt, Praejo dar metai, vel jie parase tai ar dar reikia to apvado? Tuo metu pamirsau atrasyti. Uz menesio bus lygiai 3metai nuo duru istatymo dienos, kaip manot, ar visa sita epopeja verta 700eur sumos, kuria jiem pasiuliau nusirasyti i nuostolius? 😀 Mane siektiek neramina faktas, kad ir pas mane anstolis kazkada gali pasikreipt, bet as kaip ir turiu daugiau nei uztektinai irodymu emaile 😀